Festival de Cinema Indígena de Barcelona INDIFEST 2024, Universitat Rovira i Virgili

Sala de Juntes de campus Catalunya

Ens complau convidar-vos al Festival de Cinema Indígena de Barcelona INDIFEST 2024, que se celebrarà el dimecres 16 d'octubre a la Universitat Rovira i Virgili. Aquest esdeveniment serà una valuosa oportunitat per conèixer, a través del cinema, les lluites i resistències dels pobles indígenes en la defensa dels seus territoris i la sostenibilitat de la vida.

Al voltant d'aquestes temàtiques projectarem els següents curtmetratges:

1. Guardianas del lago
    Una nova albada, un nou despertar. Un col·lectiu de dones indígenes aj tz'utujilaa' lluita contra els empresaris del sector del plàstic per salvar el llac Atitlán de Guatemala. Les seves veus volen ser silenciades, però elles emprenen un llarg viatge per enfrontar-se als culpables directes d'aquest ecocidi i així conservar la vida de l'"Àvia Llac".
  2. Huexca en resistència
    "Huexca en resistència: deu anys de lluita" és un homenatge a un poble nahua que s'enfronta a l'espoli causat pel megaproyecte energètic i hidroextractivista Plan Integral Morelos (PIM) impulsat per l'estat mexicà en associació amb empreses espanyoles. Homes i dones armats amb la seva dignitat s'enfronten al monstre de l'espoli i la violència defensant la seva aigua i el seu territori.

A més, comptarem amb la participació especial de Domingo Hernández Ixcoy (Maya K'iche', Guatemala) i Claudia Anleu Hernández (URV).

Detalls de l'esdeveniment:

• Data: 16 d'octubre
  • Horari: 11:00 - 14:00 hrs
  • Lloc: Sala de Juntes, Campus Catalunya, URV. Avinguda Catalunya, 35. Tarragona

Esperem que us animeu a participar en aquest espai de trobada. Si teniu qualsevol dubte, escriviu-nos a: ita(ELIMINAR)@itantropologia.cat

Salutacions!